חדשות 23.07.2017

טכנולוגיה מתקדמת לתיעוד עוברים ביחידת ה-IVF ב"פוריה"

האמבריוסקופ Time lapse מאפשר לקבל מידע רצוף על התפתחות העוברים לאחר ההפריה בלי להוציא את העובר מהאינקובטור ומבלי לפגוע בתנאים הסביבתיים

ביחידת ה-IVF שבאגף לאם ולילוד במרכז הרפואי פדה- פוריה רכשו לאחרונה מכשיר חדשני ויקר, האמבריוסקופ Time lapse. מדובר בטכנולוגיה שבה עושים שימוש במעבדה, אשר מאפשרת לצלם את התפתחות העוברים בצורה רציפה, כך שלאמבריולוג מתקבלת אינפורמציה רציפה ושוטפת על התפתחות העוברים לאחר פעולת ההפריה.

פרופ' ג'וני יונס, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית, מסביר: "בעבר, פעם או פעמיים ביום האמבריולוג היה מוציא את העוברים מהאינקובטור, שם תחת מיקרוסקופ, בודק ומחזיר לאינקובטור. המשמעות היא שלא היתה תמונה רציפה. כמו כן, יש סיכון לעובר כשמוציאים אותו מהאינקובטור - הטמפרטורה והתנאים הסביבתיים משתנים. הטכנולוגיה החדשה הרבה יותר טובה לעובר , והיתרון הגדול הוא באפשרות לעשות בחירה נכונה יותר של העובר עם הסיכויים הטובים ביותר לשרוד. אנו מעריכים  שהתוצאות יבואו לידי ביטוי בעלייה בשיעור ההריונות שנשיג".

האמבריוסקופ Time lapse ביחידת ה-IVF בפוריה

האמבריוסקופ Time lapse ביחידת ה-IVF בפוריה

פרופ' יונס מציין עוד שהמכשיר החדש ישמש גם ככלי להוראה והדרכה של סטודנטים ורופאים וגם ככלי מחקרי: "נוכל באמצעות התיעוד הממושך והרצוף לפתח פרמטרים חדשים שבעזרתם ניתן יהיה לחזות איזה עובר יתפתח להריון".

Duphaston
Abbott Medical Laboratories Ltd
RX
Covered by the Health basket
Duphaston

FC Tabs: 42. Dosage: see lit. Cases where progest. suppl. is needed. C/I: Hypersens. Vag. bleeding, where the cause has not been establ.  Tmt. for luteal supp. as part of an Assisted Reproductive Technology (ART) tmt. should be discont. upon diagn. of abortion or miscarr. Pres. of sev. liver disord., or sev. liver disord. in med. hist. until liver funct. values have returned to normal. C/I for use of oestrogens in combin. with progestogens such as dydrogesterone in comb. ther. Known or susp. sex horm. dep. malign.

אורית רדין, מנהלת מעבדת הIVF, מוסיפה: "זו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אני ממש רואה את הביצית אחרי הזרקת הזרע ואת התפתחות ההפריה והעובר. מדובר למעשה באינקובטור חכם עם ציוד אופטי מתקדם שנותן לנו תיעוד רצוף של הביצית למשך שישה ימים. כך האמבריולוג יכול לצפות במעין סרטון ולעקוב אחרי התפתחות העוברים.  ויתרון נוסף, אני לא משנה לעובר את התנאים כי אני לא צריכה להוציא אותו מהאינקובטור. זה כמו רחם מבוקר, זה פשוט עולם מופלא".

נושאים קשורים:  אמבריוסקופ,  חדשות,  פוריה,  IVF,  עובר,  Time lapse,  מחקרים,  הפריה מלאכותית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו